MZGK
11.09.2008.

    1. Powstanie Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Czeladzi powstał 01.06.2008 r. na bazie zlikwidowanego Zakładu Inżynierii Komunalnej w Czeladzi.
Akt założycielski stanowi uchwała Rady Miejskiej Nr XXXV/471/2008 z dnia 24 kwietnia 2008 r.

 

    2. Forma organizacyjna

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej stanowi jednostkę organizacyjną miasta i podlega bezpośrednio Burmistrzowi Miasta, który sprawuje nadzór i kontrolę nad jego działalnością.

    3. Siedziba

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej ma swoją siedzibę w Czeladzi przy ul. Orzeszkowej 12

    4. Zakres działania

Zgodnie ze statutem Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej w Czeladzi jest jednostką budżetową Gminy Czeladź.

Do zakresu działania zarządu należy:

- sprawowanie zarządu nad drogami gminnymi w mieście, w tym bieżące utrzymanie dróg w szczególności poprzez:

a) naprawę nawierzchni dróg,
b) naprawę nawierzchni chodników,
c) oznakowanie poziome i pionowe dróg,
d) oczyszczanie letnie i zimowe ulic, chodników i przystanków

- przygotowanie zadań inwestycyjnych pod kątem technicznym oraz bezpośredni nadzór w trakcie realizacji, pełnienie funkcji inwestora zastępczego Miasta,
- oświetlenie miejskie,
- utrzymanie zieleni miejskiej i parkowej, małej architektury (place zabaw, fontanny, klomby, rzeźby, itp.)
- administrowanie cmentarzem komunalnym i targowiskiem miejskim,
- wykonanie na zlecenie i na rzecz Gminy innych usług i zadań z zakresu gospodarki komunalnej,
- zagospodarowanie i utrzymanie przestrzeni publicznej – place, skwery, parkingi publiczne, pylony reklamowe,

Zarząd może wykonywać usługi i zadania z zakresu gospodarki komunalnej na rzecz innych podmiotów w oparciu o zawarte przez Gminę porozumienia komunalne o jakich mowa w ustawie o samorządzie gminnym.

    5. Zatrudnienie


Aktualnie Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej zatrudnia 42 pracowników w tym:

  • 13 kobiet
  • 29 mężczyzn

  • 24 pracowników wykonuje prace w terenie
  • 18 pracowników obsługi administracyjnej

  • 11 pracowników z wykształceniem wyższym
  • 18 pracowników z wykształceniem średnim
  • 8 pracowników z wykształceniem zawodowym

  • 0 pracowników w ramach prac interwencyjnych - umowa z PUP Będzin

  • 1 osoby odbywają staż - umowa z PUP Będzin

  • 0 bezrobotnych wykonujących prace społecznie użyteczne

  • 0 osób skierowanych do odpracowania zadłużenia czynszowego

    6. Finansowania działalności

Zadania wykonywane przez Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej finansowane są ze środków budżetowych Urzędu Miasta Czeladź. Czynione są starania o pozyskanie środków finansowych unijnych na realizacje infrastruktury miejskiej.

    7. Skargi, Wnioski i Postulaty mieszkańców przyjmuje Dyrektor MZGK Izabela Penszko

PDF Drukuj Email
 
« poprzedni artykuł